Klachten
Klachten met betrekking tot het beheer van naburige rechten (met name in verband met de machtiging om de rechten te beheren, de beëindiging of terugtrekking van rechten, lidmaatschapsvoorwaarden, de inning van aan rechthebbende verschuldigde bedragen, inhoudingen en verdelingen) kunnen via aangetekende post aan de zetel van de vennootschap SIMIM (Lenneke Marelaan 8, 1932 Zaventem) worden ingediend.
In de klacht dienen de volgende zaken vermeld te worden: uw identiteit, uw postadres, uw e-mailadres, uw telefoonnummer, uw gegevens van een contactpersoon en in voorkomend geval uw details met betrekking tot uw onderneming (ondernemingsnummer en het BTW- nummer). De klacht dient ook de precieze omschrijving van haar onderwerp te bevatten, alsook de feiten waarop deze gebaseerd is. Bijkomend moet ze gestaafd worden met alle relevante stukken.
SIMIM zal uiterlijk binnen een maand na de dag waarop de klacht werd ingediend schriftelijk reageren. In uitzonderlijke gevallen, kan de termijn voor een antwoord, met maximum één maand verlengd worden. In voorkomend geval zal SIMIM de reden aangeven van de verlenging van deze termijn.
Als SIMIM de klacht ongegrond acht (of bepaalde onderdelen ervan), zal ze de motivering hiervan zeker aangeven.
Alle procedures voor de behandeling van klachten en het reglement van betwistingen verlopen in overeenstemming met artikel XI. 273/1 van het Wetboek van Economisch Recht